Güneşin Eşsiz Doğuşu ve Hayali Uygarlık
Nemrut Dağı Ziyaretçi Rekoru Kırdı
Güneşin Doğuşuyla Sanatsal Şov Başlıyor
Adıyaman’ın Maldivlerinde Bienal Eserleri Sergileniyor
Unesco Dünya Mirası listesinde yer alan ve yüksekliği on metreyi bulan büyüleyici heykelleri, metrelerce uzunluktaki kitabeleriyle Kommagene Krallığı'nın kutsal alanı olarak nitelendirilen Nemrut Dağı, bu yıl ilk defa düzenlenen Kommagene Bienaliyle beraber ziyaretçi rekoru kırıyor.
Geçen yıl 165 bin ziyaretçi tarafından ziyaret edilen Nemrut Dağı, bu yıl bitmeden 165 bin ziyaretçi sayısını yakalamış durumda. Yılsonu bu sayının 250 bine ulaşması hedefleniyor.
Unesco Dünya Mirası listesinde yer alan Nemrut Dağı, bu yıl ilk defa düzenlenen Kommagene Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Teması ‘Hayali Bir Uygarlık’ olan bienalde, 23 ülkeden 53 sanatçı eserlerini sergiliyor. Dünyanın en geniş alana yayılan Kommagene Bienali, birbirinden ünlü sanatçıların “Hayali Uygarlık” temasıyla hazırladığı etkileyici eserleriyle medeniyet beşiği Adıyaman’da ziyaretçilerini bekliyor.
Adıyaman Valiliği, İpekyolu Kalkınma Ajansı destekleriyle Kahta Kaymakamlığının ev sahipliğinde düzenlenen Kommagene Bienali, Nevali Çori açıklarında Kâhta sınırlarında bulunan bir ADA üzerinde “hayali bir uygarlık” yaratma fikri ile yola çıktı. Ana mekân ADA olmak üzere Nemrut Zirvesi, Kahta Kalesi, Cendere Köprüsü gibi mekanlarda sanatçıların, sergileri ve doğal malzemeler kullanarak yaptıkları eserleri sergileniyor. Unesco Dünya Mirası listesinde yer alan Nemrut Dağı, bu yıl ilk kez düzenlenen Kommagene Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Teması “Hayali Bir Uygarlık” olan bienalde, 23 ülkeden 53 sanatçının eserleri sergileniyor. 20 Ekim’e kadar sürecek bienalde sanatçıların eserleri, başta Nemrut Tümülüsü olmak üzere, Cendere Köprüsü, Karakuş Tümülüsü, Arsemia, Kahta Kalesi ve Fırat Nehri üzerinde Atatürk Barajı sonrası oluşan 5 adada sergileniyor.
Bienal ses getirdi
Bienalle ilgili değerlendirmelerde bulunan Adıyaman Valisi Mahmut Çuhadar, “Tarihi Yeni Kahta Kalesindeyiz. Komagene uygarlığının en önemli eserlerinden birisi. Tarihi daha öncesine dayanıyor, memlüklere kadar uzanan bir tarihi var. Yaklaşık 15 yıl süren bir restorasyonun sonucunda kale geçen ay ziyarete açıldı. Türk ve dünya turizmine hayırlı olsun diyoruz. 20 Ağustos 20 Ekim tarihleri arasında birinci Kommagene Binaeli’ni düzenledik. Kâhta kaymakamlığımızın çabalarıyla gerçekleştirdiğimiz bienale ile 23 ülkeden 53 yerli ve yabancı sanatçı katıldı. Doğada, kalede ve diğer Cendere ve Karakuş ve benzeri tarihi ören yerlerinde güzel eserler bıraktılar. Bienal, bir ses getirdi. Yurtiçinde ve yurtdışında birçok yerli ve yabancı turisti ağırladık. Adıyaman Komagene krallığının gerçekten kalbi. Yer üstünde olduğu kadar yer altında da eserimiz var çıkarılmayı bekliyor. Tarihi Perre Antik Kenti, Cendere Köprüsü, Karakuş Tümülüsü, Arsemia Antik Kenti şu anda üzerinde bulunduğumuz Kahta Yeni Kale ve Nemrut görülmeye, gezilmeye değer yerler. Gerek yurtiçi gerek yurtdışı turizminin odak noktaları olmaya aday alanlar. Bu konudaki çalışmalarımız devam ediyor. Geçen yıl 165 bin yerli ve yabancı turist ile kapattık Nemrut ziyaretçi sayısını. Bu sene Eylülün 15'inde bu sayıya ulaştık, 250 bini hedefliyoruz. Bu sayıyı gelecek yıl 300-350 bin olarak hedefliyoruz. Adıyaman'a ilgi her geçen gün artıyor. Ben sizin aracılığınızla Adıyaman'a yerli ve yabancı turistleri bekliyorum. Çünkü gerçekten Adıyaman’da gizemli, keşfedilecek çok daha fazla alanımız var. Bu keşifleri hep birlikte yapalım gelsinler, görsünler ve keşfetsinler.” ifadelerini kullandı.
Mezopotamya markası turist sayısını artırdı
İpekyolu Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Burhan Akyılmaz ise “Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü'ne bağlı olarak faaliyetlerini gösteren İpekyolu Kalkınma Ajansımız, bölgemizde turizmin gelişmesine yönelik önemli çalışmalar yürütmektedir. Bu kapsamda bölgemizdeki diğer Kalkınma Ajansları ve Gap Bölge Kalkınma İdaresi ile birlikte Güneydoğu illerinin tamamını Mezopotamya Destinasyon markası ile tanıtmaya başladık. Yaklaşık 2 yıldır çalışmalarımızı hem dijital platformlarda hem de sahada sürdürüyoruz. Bu çalışmalar kapsamında özellikle seyahat acentalarının ve tur operatörlerinin yıllardır GAP turu diye destinasyon pazarlamasını yaptığı bölgemiz 2 yıldan beri bu marka ile beraber yenilik kimliğe büründü. Bu kimlikle beraber bölgemiz, ören yerleri ile tarihi ile mitolojisiyle arkeolojisi ile bölgenin tüm güzelliklerini tüm derinliklerini yansıtan bir markayla kimliklendirilmiş oldu. Bu da bölgeye gelmek isteyen turistlerde zihinlerinde önemli bir ilgi odağı oluşturdu ve bu marka çalışmamızdan sonra bölgedeki turist sayılarında ciddi artışlar görüyoruz. Turist sayılarıyla beraber acentalar ve tur operatörlerinin Mezopotamya ile tur düzenledikleri ve bu sayılarda çok fazla artış olduğunu gözlemliyoruz. Bunun yanı sıra reklam ajansları, mankenlik ajansları katalog çekimlerini burada yapmaya başladılar. Bunun yanı sıra farklı amaçlarla bölgede iş yapmak isteyen tanıtım uzmanları buraya kullanmaya başladılar.” dedi.
Bienal küresel sorunlara dikkat çekiyor
Akyılmaz, “İpekyolu Kalkınma Ajansı olarak bölgenin potansiyelini ön plana çıkarttık ve bu yıl ilk defa yeni açılan Kahta Kalesi'nde bir bienal gerçekleştirdik. Komagene Bienali adı altında hayali uygarlık temasıyla 23 ülkeden yaklaşık 53 sanatçının burada eşsiz eserlerini ziyaretçilerin dikkatine sunduk. Sanatçılar burada özellikle küresel sorunlar; göç, iklim değişikliği gibi küresel sorunları yine insanlığın günümüzdeki en büyük sorunlarını merkeze alan temalarla eserler yaptılar. Bu eserler şu anda Nemrut Milli Parkı İçerisinde 4 farklı noktada ziyaretçilerin ilgisine sunuldu. Bu çalışmalarla beraber hem bienal hem Mezopotamya markası, bölgeye bir değer kattı, bir ilgi uyandırdı. Dolayısıyla hem turist sayısı arttı hem de bölgenin turizmden elde etmek istediği gelir yükseldi. Biz bu rakamların Her geçen gün daha da artacağına inanıyoruz. Ayrıca İpekyolu Kalkınma Ajansı olarak içinde bulunduğumuz alanda yaptığımız restorasyon çalışmalarına çalışmalarıyla buranın turizme kazandırılması noktasında önemli çalışmalar yaptık. Hem altyapının iyileştirilmesi hem kültürel etkinliklerin yapılması hem de markalaşma çalışmaları bu üç eksende bölgenin gerçekten turizm anlamında kalkınmasını sağlayarak özellikle önemli bir destinasyon olmasına katkı sağladı.” şeklinde konuştu.