İpekyolu Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen "Turizm Odaklı Tanıtım Projesi" çerçevesinde, Adıyaman'ın önemli kültür ve turizm alanlarının tanıtımının yapıldığı 25 dakikalık belgesel hazırlandı.
Belgesel, İngilizce'nin yanı sıra Almanca, Fransızca, İtalyanca ve Japonca'ya çevrildi. Belgeselin 40 bin adet basılan CD'leri, kamu kurum ve kuruluşlarına ücretsiz dağıtılmaya başlandı. CD'ler yurt içi ve yurt dışındaki fuarlarda Adıyaman'ın tanıtımını sağlayacak. Kültür ve Turizm Müdürü Mustafa Ekinci, İpekyolu Kalkınma Ajansı'na sundukları projenin kabul edildiğini ve proje kapsamında Adıyaman'ı tanıtan bir belgesel çektiklerini belirtti. "Belgeselle Adıyaman'ın kültür ve inanç turizm potansiyelini anlattık" diyen Ekinci, belgeselin çekim çalışmalarının mayıs ayında başladığını ve belgeselde havadan çekimlerin de yer aldığını ifade etti. Adıyaman'da çok sayıda tescilli alan bulunduğunu belirten Ekinci, belgeselde bunların önemli olanlarının yer aldığını dile getirdi. Ekinci, belgeselin farklı dillere çevrilmesinin de kentin tanıtımına önemli katkı sağlayacağına inandığını kaydetti.