İpekyolu Kalkınma Ajansı (İKA) koordinasyonunda, GAP Bölge Kalkınma İdaresi ve Bölge Kalkınma Ajansları ile birlikte Çin’in en büyük seyahat ve tur operatörlerine yönelik &39;Mezopotamya&39; tanıtım turu düzenlendi.
Ulusal ve uluslararası platformlarda bölgenin tarihi, kültürel ve turistik değerlerini tanıtan İpekyolu Kalkınma Ajansı, bölgenin turizm ekosistemini güçlendirecek olan Gaziantep’ten Mezopotamya’ya turizm koridoru oluşturmak için kolları sıvadı. İKA koordinasyonunda GAP Bölge Kalkınma İdaresi, Karacadağ Kalkınma Ajansı, Dicle Kalkınma Ajansı işbirliğinde Mezopotamya markası altında Çin Seyahat Acentelerine yönelik Gaziantep, Adıyaman, Şanlıurfa, Diyarbakır ve Mardin illerini kapsayan info-tur düzenlendi.
Çin’in en büyük 10 seyahat ve tur operatörüyle beraber Gaziantep’le başlayıp Adıyaman, Şanlıurfa, Diyarbakır ve Mardin’le devam eden ve 10 gün süren tanıtım gezisi ile bölgenin birçok önemli merkezindeki turizm destinasyonları, kültür, inanç, doğa, spor, gibi farklı turizm çeşitlerine yönelik olarak bölgenin arz ettiği turizm ürünleri ve potansiyel yatırım olanakları tanıtıldı.
Tanıtım programı boyunca Çinli acentelere tanıtıcı materyallerle bölge hakkında detaylı bilgi verildi. Gidilen illerde bulunan seyahat acenteleriyle birlikte B2B görüşmeleri, Workshop ve tanıtım programları düzenledi. Program sonunda Çinli acentelere yönelik değerlendirme anketi düzenlendi. Tanıtım gezisinden oldukça memnun kaldıklarını belirten Çinli acenteler, bölgeyi çok beğendiklerini söylediler. Mezopotamya’da olmaktan dolayı çok mutlu olduklarını ifade eden Çinli acenteler, Türkiye’ye düzenleyecekleri turlarda artık Mezopotamya’ya daha fazla yer vereceklerini belirttiler.